Aanbod

Spelbegeleiding:
Spelen biedt de gelegenheid de wereld om je heen te onderzoeken en nieuwe ervaringen op te doen. Spelen is een belangrijke basis voor de ontwikkeling van zelfvertrouwen en de vorming van een eigen persoonlijkheid. Al spelend ontwikkelt een kind zich op allerlei gebieden: fysiek, zintuiglijk, motorisch, taalkundig en sociaal-emotioneel.

Spelen is niet altijd vanzelfsprekend. Door allerlei omstandigheden kan de (spel)ontwikkeling stagneren, waardoor gedrags- en/of opvoedingsproblemen kunnen ontstaan.

Door middel van spelbegeleiding wil SPEELLZ de ontwikkeling een nieuwe impuls geven. Via spel kunnen vaardigheden worden aangeleerd en geoefend. Er kunnen positieve ervaringen worden opgedaan en de balans met zichzelf en de omgeving kan worden hersteld. De begeleiding wordt voor elk kind ‘op maat gesneden’ en gaat uit van mogelijkheden, behoeften en interesses van het kind. Al spelend leert een kind oplossingen zoeken voor problemen. Plezier beleven aan spelen staat voorop!

Kindercoaching:
Soms zit een kind niet goed in zijn vel. Het wordt gepest, ervaart stress, heeft geen vriendjes, heeft verdriet en ga zo maar door. Dit kan zich uiten in ruzie maken, huilen, bedplassen, woedeaanvallen, teruggetrokken gedrag. Voor een bezoek aan een psycholoog is het probleem ‘te licht’. Een traject kindercoaching kan het kind helpen het juiste spoor weer te vinden. Wanneer een kind positief naar zichzelf kan kijken, kan het de wereld weer aan.

Bij SPEELLZ wordt oplossingsgericht gewerkt. De moeilijkheden waarmee kinderen worden geconfronteerd, worden op een speelse en praktische manier benaderd. Kinderen en volwassenen kunnen elkaar vinden door problemen om te zetten vaardigheden die ontwikkelt moeten worden. De begeleiding en het te volgen traject is voor elk kind uniek en persoonlijk.

Voice Dialogue:
Een methodiek om in contact te komen met je innerlijke stemmen of de verschillende delen van je persoonlijkheid: je 'ikken'. Hierdoor kun je beter begrijpen waarom je doet wat je doet. Stel jezelf voor als een bus vol passagiers. Wie zit er aan het stuur en wat is het effect daarvan? Een mooie methode die geschikt is voor kinderen en volwassenen.

Beelddenken:
Een groep kinderen heeft een bijzondere gave: beelddenken! Deze kinderen denken niet in woorden, maar in beelden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. De training ‘Ik leer anders’ vertaalt de lesstof naar deze andere manier van denken. De leerling kan direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat. Het is mogelijk om bij SPEELLZ de basistraining te volgen.
http://ikleeranders.nl/coaches-zeist/lia-de-wit/speellz/